Thank you for dropping by. Love you!

Jul 15, 2011

Jangan Cepat Melatah.

Hello. Assalamualaikum.

Salam hari Jumaat. Pertama-tama sekali aku nak mintak maaf banyak-banyak kat teman-teman blogger yang dah datang golek-golek kat blog aku, tapi aku belom sempat lagi nak balas kunjungan korang. Semalam aku tengah sibuk buat header baru, and then bila dah nak siap laptop aku pulak takde pasal-pasal ter-restart. So, habis la terbang segala mood nak meng-update entri bagai. Hehehe.

Ok, yang keduanya, since hari ni result UPU dah keluar kan, aku nak congratulate la dekat sape-sape yang dapat kos yang diorang nak. Aku ade jugak dengar khabar angin memang ramai giler applicants yang dapat kos yang mengarut bagai tuh. Memang nak menjatuhkan bangsa ke ape. Hm.



Aku taw sebab ramai jugak kawan aku yang jadi mangsa. Even yang 3 pointer pon dapat kos yang memang takde dalam choices diorang, apatah lagi bagi orang yang dapat legi rendah dari tu kan. Sistem tahun ni memang pelik. Susah nak jangka. Tapi korang jangan mudah melatah, jangan salahkan takdir. Jangan cepat mengeluh dan menyesal dengan ketentuan-Nya. Insya-Allah apa yang korang dapat adalah yang terbaik dari Dia.

Kawan aku ade mesej, cakap dapat kos ngarut giler. Dia dah fedup giler, memang nak reject terus offer tu. So, nasihat aku dekat kawan-kawan, jangan terlalu cepat menyerah kalah. Try surf dulu pape yang korang perlu taw pasal kos yang korang dapat tu for instance cari pasal peluang kerjaya etc. Kalau korang rasa tak yakin korang boleh, mintak pertolongan dari Dia. Itulah yang sebaik-baiknya.

Aku bukan saja-saja cakap pasal ni. Tapi aku memang dah pernah rasa. Ya, dulu aku frust giler bila tak dapat wat farmasi dekat UIA. Berapa hari tah aku nangis. Masa tu aku tak sedar yang Tuhan nak aku masuk matriks. And you know what kat sana aku dapat score. Memang bukan yang TER-tinggi tapi Alhamdulillah aku manage to be one of USM-ians this Sept. See, Dia dah rancang yang sebaik-baiknya buat kita. So, terima la dengan redha. :)

Just bear in mind, tak dapat ape yang korang nak tak bermakna korang takde masa depan dah. Semuanya dah hancur dah. Ye, mungkin cita-cita korang terkubur tapi siapa tahu suatu hari nanti korang mampu jadi lebih baik dari yang korang nak kan?Ada kalanya kita perlu berkorban dulu sebelum dapat yang terbaik pada suatu hari nanti.

Aku taw, korang mesti cakap, 'ala, engkau cakap aje boleh la, beban atas bahu aku bukan bahu engkau' kan? Memang bercakap lebih senang dari membuat, tapi Tuhan takkan bagi dugaan yang hamba dia tak mampu untuk tempuhi. Percayalah, aku pon pernah rasai semua ni. Just pray the best for the future.

Ok, kawan-kawan ku sayang, jangan jadi macam kucing ni keyh?

comel pulak mende alah ni. HAHA
gtg~
c ya! 


6 comments:

aimi said...

Serious ak nk nangis bace entry nih. Thx noyaa =)

nadia fatihah said...

aimi kmk ke ni? huhu. xpela wei, yakin dengan ape yang ko dapat..korang mesti boleh punyer..

nurfatiha blacky said...

congrats noya. :)

nadia fatihah said...

aikk, bkpo ore plop? HAHA . btw, tq :)

aimi said...

Haah lar wehh. Jiran FAZ dlu. Sory gmba mhl sbb tu takde. HAHAHA. InsyaAllah. Everything happens 4 a reason kan? Gud luck on yr future noya =)

nadia fatihah said...

HAHAHA. mahal la sangat. yap, ade hikmah utk smua yang berlaku. Kon pon aimi, all the best utk ko :)