Thank you for dropping by. Love you!

Jul 25, 2011

Ubat Musuh Ketat!

Hello. Assalamualaikum.


Sejak akhir-akhir ni, kerap jugak aku sakit kepala. Tak taw pe penyakit pulak yang datang. Kadang-kadang sakit mengejut, tetibe aje. Risau jugak, tapi aku buat tak taw je.

Malas nak cakap kat mak aku, nanti dia bising suruh makan ubat lak kan. BTW, aku nak tanya korang,

suka tak makan ubat?

Haha. Silly question right? Majoriti memang orang tak suka makan ubat, tapi ade jugak yang suka. For instance, anak sedara aku. Walaupun tak demam, sanggup dia ngaku dia demam sebab nak makan ubat. Pelik tapi benar ;)


Kalau aku ni korang tak payah nak tanya la. Tengok aje mende biji-biji macam coklat tu, aku dah rasa mual dah. Tak taw la kenapa, aku memang susah sangat nak makan ubat. Yang tak boleh blah nyer, dulu cita-cita nak jadi pharmacist. Eceh, berlagak hoho.

Pernah ada suatu hari aku demam, batuk-batuk teruk dan selesema. Mak aku ajak pergi klinik, but I refuse to go. Haa ni satu lagi masalah. Aku memang tak suka jumpa doktor. Sebab dia banyak mulut, banyak tanya. Then, mak aku suruh telan panadol. Dengan perasaan tak bersalah, aku buat-buat telan. Lepas mak aku blah, terus aku campak masuk dalam tong sampah. Haha. Sampai macam tu aku tak mau makan ubat.
_____________________________________________________


Masa dok kat matriks dulu-dulu, memang selalu jugak aku kena makan kelepek free ngan kiubmate aku. Sakit yang tak boleh nak bangun pon belum tentu lagi aku akan makan ubat. Sampai kena paksa habis-habisan, baru la aku makan. 

Setahun dok kat matriks. Tapi panadol yang mak aku belikan masa dok kat kolej sebagai preparation kot-kot tetiba sakit kan, dua tiga biji aje baru dimakan. Tu pon bukan aku yang makan, aku derma kat kawan-kawan yang memerlukan. Kang nanti bawak balik sebotol penuh kang, mak aku marah lak. =.='

Satu je, bila gastrik menyerang, tak perlu ade sape-sape perlu paksa aku makan ubat, memang aku akan makan. Tapi yang pastinyer, bukan ubat gastrik yang kaler putih n cair macam antibiotik tu! Yang biji-biji aje okay huhu.

c ya!

10 comments:

sis eiyan azian said...

makan ubat yg manis2 jek.. ehehhe :)

ifwat said...

alala, tak suka makan ubat ya.. :D

nadia fatihah said...

@ sis eiyan azian : ahhah, ade ke ubat manis2 :P

nadia fatihah said...

@ifwat : haha, jgn la gelakkan sy. hehehe

ZIPPO MILLER said...

...ramai sebenarnye tak suke mkn ubat kan kan kan

amry said...

Asal tetiba macam ada bau panadol ni...huhu...
minum air berperisa pas tu baru masukkan pil dalam mulut.terus teguk.settle..itu cara saya..hehehehe

Shah URL said...

hehe makan la ubat tu badik oi kalo sakit :)

btw shah akan makan ubat bila dah rasa sakit tu menyiksakan. musuh ketat kalo sakit gigi ahaha...

nadia fatihah said...

@zippo : ha'ah betul tu, mesti zippo xsuka gan kan? haha

nadia fatihah said...

@amry : hahaha, kalau minum air sunquick pon belum tentu masuk tekak ubat tu. hahaha

nadia fatihah said...

@shah URL : hahaha. sakit gigi? letak minyak gamat je. :P