Thank you for dropping by. Love you!

Aug 23, 2011

Fact : Orang bujang pendek umur !

Hai !


Urghhh! gambar ter-EMO pulak. =p

Anda BUJANG dan LONELY macam saya? Jom baca fakta di bawah.

 Ni merupakan kajian oleh penyelidik di Universiti Louisville, Kentucky.


Kajian mendapati bahawa orang yang berkahwin hidup lebih lama berbanding mereka yang single.



Wanita bujang berisiko meninggal dunia 7-15 tahun lebih awal.



Lelaki bujang berisiko meninggal 17 tahun lebih awal dari lelaki berkahwin.


 

Penemuan menunjukkan risiko kematian lelaki bujang mencapai 32% berbanding lelaki berkahwin, dan wanita bujang pula berisiko 23% lebih tinggi dari wanita berkahwin.



Jangka hayat pasangan yang sudah berkahwin lebih lama kerana memiliki sokongan yang lebih kuat. Bila dah berkahwin, pasangannya lebih menjaga kesihatan dan pemakanan mereka.


wahhhh! Nak kawen sekarang lah *pengsan mak aku

Anyway, I share this as a knowledge. Aku harap korang tak percaya sangat. Mungkin betul mungkin tak. Lagipon, jodoh pertemuan, ajal maut semua di tangan tuhan. Peace ^_^

c ya!

31 comments:

RinsyaRyc said...

cis! Ade plak.. Huhuhu... Kena cari calonla,,

Huhuhuhu..

Nur Saina (AntooUngu) said...

ok. nak kawin jugak! haha

ainondreamergirl♥ said...

jom kawen sekarang :)

azeelia azman said...

hahaha.nikoh jelahh noya.hahaha.abeh cito.

ekin ekin said...

huhuh..betul ke ? kesian kt sy yg masih single ni..hehe.. tp mmg btul hidup mati ketentuan tuhan.. :)

rajin2 singgah la blog sy.. :)

nadia fatihah said...

@RinsyaRyc : hahhaa, nak cari calon ker? cari 1 untuk sy yer. kihkih :P

nadia fatihah said...

@Nur Saina : jom!! *gedik. hahhahaha

nadia fatihah said...

@ainon : hahahhaha, gedik jugak mu pon. kihkih :P

nadia fatihah said...

@lia : hahahhahah, wat mari calon gak so duo. mu kea byk stok. hahahahha

nadia fatihah said...

@ ekin ekin : hihi, sama naseb la kite. sobs. :P

insyaallah i will :)

fadh leyanie said...

hah! info berguna ni..baru tau fakta ni..
kna kahwin ni..hehe:P

Ridzwan Mohamed said...

betul ke camni.x bole jadik ni.kene carik jugak ni

ciks azie said...

nok nikoh ah rase..haha

nadia fatihah said...

@fadh leyanie : cepat kawenn! calon mesti dah ade dh ni. kihkihkih

nadia fatihah said...

@ridzwan mohamed : hahaha, xtaw la betol or tak..cari jgn tak cari. cri utk sy sorang. :P

nadia fatihah said...

@azie : hahahahaha, jom wehhhh. :P

~RizaL~ said...

ahh,,!! nak kawen awaal2 la mcm nie..

mai singgah..
Rayaku, Birthdayku, Merdekaku dlm satu

cik bulan said...

ok..jom kawin..

pakai speaker..*sape nak jadi pgantin laki saye??kah3

Khairull-Dean said...

hahahaha... rase macam nak kawin je... bila bace entry nie... :D

akoo pae said...

huu lmbt lg la kawenn..

RinsyaRyc said...

Hehe.. Cari untuk diri sendiri belum pass.. Nak carikan untuk org lain plak.. ;)

Hehe.. Sayani, selagi tak jumpa yang hensem macm hyun bin, sudah kit.. (ughh~ cm mustahil jek.. *memng mustahil.. Kihkihkih..)

ifwat said...

cepat kawen aa nadia! hehe

miZz_nizZ said...

kne kawen ni!hahaha

Cik Bell said...

haha..tipu nie..tipu nie..nak soh cpat kawen la tu.haha ;p

nadia fatihah said...

@rizal : hahahha, kawen la kalau jodoh da sampai :)

nadia fatihah said...

@cik bulan : kahkahkah. cari calon ke cari pak sanggup ni. hahahha

nadia fatihah said...

@kahirull-dean : hahahahha, kawen jangan tak kawen :P

nadia fatihah said...

@akoo pae : heh same la kita :P

nadia fatihah said...

@RynsyaRyc : hah sudahhh, abes la melepas laki kat luar sana kalau nk yang macam hyun bin. hahahahhahahha :P

nadia fatihah said...

@ifwat : haha, sabor lu. dalam progress cari calon neh. hahahha :P

nadia fatihah said...

@mizz_nizz : hahahhahaha,a'a cepat kawen kalau tak pendek umo. hikhik


@cik bell : hahahhahaha, sy tak tipu. yang dok kaji tu tipu, nak kurangkan kadar andartu dan antertu kot. kahkahkah