Thank you for dropping by. Love you!

Jul 3, 2011

nak mintak sedekah boley?

Hello. Assalamualaikum.

Post title aku hari ni agak menyedihkan kan? Aku memang amat memerlukan sedekah dari teman-teman, saudara mara dan sape-sape je lah yang rasa dia banyak fulus dan baik hati haha.*gurau jep. Seriously i've no money at all for this time being. Mane nak ada fulus nya, aku tengah jadi penganggur kehormat sekarang ni. Ye, nak kerja tu memang la nak kan, tapi keadaan tak mengizinkan. Aku terpaksa jadi babysitter kehormat sekarang ni memandangkan takde orang nak jaga semua anak-anak saudara aku tu. Well, mak aku sekarang ni tengah sibuk dengan bisnes kuih raya dia. So, by hook or by crook, kena terima la jugak kan. Nak buat macam mane kan, tanggungjawab untuk tolong adik-beradik lagi penting. Hm. ^.^

Selama dua bulan ni, semua tugas menyelenggara rumah serta menjaga budak-budak kecik aku buat dengan jayanya. Jarang-jarang aje aku komplen ngan mak aku pasal perangai budak-budak yang buas ni. Kang kalau komplen kang, takut pulak mak aku terasa hati. Mintak tolong sikit pon dah banyak rungutan kan. Tapi sejak-sejak kehilangan handphone aku yang sangat canggih tu *sebab kena campak dengan budak 3 tahun* aku rasa macam ' eiii, kena mintak ganti rugi ni ' haha.

Tragedi handphone dicampak keluar rumah melalui tingkap memang buat hiidup aku sengsara. Memang rosak terokkkkkk. Bapak punyer besar sesalan aku sebab lupa nak simpan fon aku dalam bilik. See, sekarang ni dah lebur haha. Tapi takpe lah kan, nak marah budak pon tak guna, lagipon diorang tak taw pape. Mak aku selalu cakap, ' Kau nak marah budak tu? Hm, lagi baek kau marah kat kau punyer @#$%& tuh ' . *errr,,betul gak kan? haha.

So, sekarang ni kalau ade sesape yang terjumpe contest ke pentandingan ke, pape je lah, yang nak bagi hadiah henfon sebijik ke, duit seribu dua ke, korang roger la kat aku eh? *desperate giler haha. Yela kan, haram nak beli pakai duit sendiri. Satu sen belum tentu ade dalam purse aku.hoho

okeh, gtg~
c ya!

2 comments:

Cik SHiNJU said...

pun sama...tgh mencari2 contest yg menghadiahkan iphone4...hikhik..
x mgalah tuu..nak henpon best2 jek... :P

nadia fatihah said...

hohoho. alang2 orang nak bagi kan,,baik bagi yg canggih punyer teros. :)