Thank you for dropping by. Love you!

Aug 8, 2011

jangan mudah terpedaya!

Hello. Assalamualaikum.


Berita hari ini ;

         Seorang mangsa terus menerus di pujuk untuk mendekati gereja walaupon selepas dia buat keputusan untuk berhenti terima bantuan dari gejera tersebut.




Mangsa pada mulanya tak nak terima bantuan dari pihak gereja tersebut, tapi bila fikirkan balik tentang nasib anak-anak dia, dia terpaksa terima bantuan tersebut setelah gagal dapat bantuan berterusan dari BAITULMAL.

Macam-macam bantuan yang pihak gereja ni berikan. Barangan keperluan harian segala bagai. Diorang jugak ada call banyak kali semata-mata untuk bertanyakan khabar. Anak-anak mangsa juga pernah ditawarkan untuk tinggal di asrama di gereja tu dan sanggup tanggung perbelanjaan sekolah kanak-kanak tersebut.

Pelik kan, orang kita sendiri pon boleh kira dengan jari, berapa orang aje yang tersangat perihatin macam tu dengan kaum sendiri. Dah terang lagikan bersuluh, bantuan tu adalah perangkap nak memesongkan akidah orang Islam.

Biasanya orang-orang yang tengah sengkek duit, pelajar IPT especially, mudah terjerat dengan bantuan dari gereja ni. Diorang memang dah dapat baca, budak-budak remaja ni memang takkan tolak kalau kena sogok dengan duit. Bahaya betul..


Korang nampak tak betapa bersungguh-sungguh nya Kristian nak mempedaya kita, nak suruh kita orang Islam ni masuk agama dia. Orang Islam, ada ke sampai macam tu? Kalau yang berdakwah pon, ade ke sampai nak tolong macam tu sekali. Aku tengok, lagi ramai yang terpesong ada la.

Ni la orang dok kata, dunia akhir zaman. 

Itu la mak aku selalu dok pesan, pergi belajar jauh-jauh, solat jangan tinggal. Sekalipon nak bersosial, biar berpada-pada. Ingat asal-usul. Ingat pada yang SATU. Insnyaallah kita selamat dunia ahkirat.

sekian tazkirah ramadhan.

c ya!

12 comments:

hatikubaik|mohdhazlan Dreadlock said...

nauzubillah ...apabila agama blh di jual beli ...

walau apa alasan skali pun jgn sesekali mengadai agama Allah kerana itu adalah rahmat terbesar dalam hidup kita ...bersyukur lah ...

excellence!

p/s ..sy follow blog ni :)

slm persahabatan

shah URL said...

adehhhhhh...... bahayanya..

Far8 budak baik said...

tulahhh..yg paling dekat
budak2 yg bljr kat oversea kn..
mmg bahaye..kene kuat smgt
tetap pendirin..
aku pun x yakin..
klo pi sana..lagi negara org putih..
taku hanyut..uhuhu

Princess Feyqa said...

Iman kena kuat lah kan,, Ish takut la berada kt dunia akhir zaman niee

jaya jr said...

semoga umat islam terus membela diri sendiri drpada terjerumus kpd perkara2 dilarang syariat islam.

Nizam Ijam said...

bahaya tol dunia sekarang nie..

nadia fatihah said...

@mohdhazlan : yer betul! senang aje nak perdaya umat islam skrang ni. btw, thx sebb follow. nice meeting u :)

nadia fatihah said...

@shah URL : kan? bahaya giler, takut nak po blaja jauh2 ni..

nadia fatihah said...

@far8 : tu la pasal, kalau rasa iman senipis kulit bawang aje, baek xyah g blaja jauh2 la,,terpesong akidah plak nanti. huhu

nadia fatihah said...

@princess feyqa : yup, iman mesti kuat, jangan taksub dengan dunia sgt. huhu

nadia fatihah said...

@jaya jr : moga2nya begitulah. insyaAllah. :)

nadia fatihah said...

@nizam ijam : bahaya ada sejak zaman dulu lagi,,cuma orang zaman skrg je yang xtaw macam mne nak pertahankan agama sendiri, sebab tu jadi macam tu.. :)