Thank you for dropping by. Love you!

Apr 10, 2010

keriuhan rumahku :)

salam blogging.
selamat malam semua.
*skema lol*

actually saya tade mende nk post malam ni.
tapi sebab tangan ni gatal nak menaip,
so saya jus follow da flow of my tangan.
otak neh ligat pikir nk taip pe tp ntah laa..nk cakap hape ntah.
saya amat kekeringan idea memandangkan ary ni saya cuma dudok kt umah
n babysit ke TUJUHtujuh anak sedara saya jew. (wahh, sungguh menyeksakan. )
tapi saya sabar jew. sbb saya da plan nk mntak upah dari mak bapak dioram
b4 saya masuk u nnt (haha. demand gilew :P )


masuk bulan ni, agakagak nye da 4 bulan saya telah d declare kan sebagai
sepenuh masa-babysitter kehormat yang x bergaji..fuhhh~
agak mencabar kesabaran saya.
budakbudak neh memang banyak ragam.
kerja diorang ary ary.. GADUH jew.
kekadang rasa nk angkat jew tgn empuk saya neh naek kt muka dioram.
( ahah. kejam! kejam! :/ )


meh nk kenalkan sket anakanak buah sy.

1. muhammad luqman al-hakiim
-merupakan cucu sulung lam famili saya. officially known as ALONG. skang ni dah standard 3 tp perangai x hubah cam dak 6taon.
setiap petang dya memang suka pergi lepak kat umah kawankawan dye. tiaptiap ary kena marah c0z baleq umah tepat jam 7pm. huh! sungguh nakal kanakkanak ituh. keje sekolah selalu jew tade, hinggakan ade satu  hari tuh ckgu kelas dia telefon umah.
"anak akak ni selalu jew ta buat keje sekolah. pihak sekolah harap akak akan cuba pntau keje sekolah  dya mulai ary ni."  nah! amik kau. padan muka. pepandai sgt cakap bohong. haha *evil laugh


2. aisyatul wardiah
-merupakan adik kepada along. mesra dgn panggilan KAK SYAH. taon neh merupakan taon pertama dia jejakkan kaki ke sekolah rendah. or in short, standard 1. aisyah ni memang seorang yg rajin. keje skolah alalu jew siap. tp dya punyer bad habit ; penakut. ade 1 hari mase kt skola, dye terkucil lam kain sbb x brani nk mntak permission nk kuar kelas drpd ckgu. haishh. *mcm ak zmn kecikkecik dulu jew* hahaha!
dya amt terkenal ngn trademerk "ntah" dalam kalangan famili kami. kalo tnye die pape, even bende yg jadik dpn mata dya, fer sure dya akan jwb "ntah". huhu. macammacm laah.


3.amirul muadz
-merupakan ank sulung kpd my second sis. femes ngn nme ABG ADZ. seorang klon papa dye. perangai mang sbijik cam papa dya. kemas+smart+luv math. skang ni dye pon standard 1, sama ngan kak syah. bersekolah kt 'na na na na..ganu kite..' haha. ( kiddim :P ). dulu, adz seorang yg slalu gaduh ngan adik2 dye. tp agaknye bile da skola ni dye jadi matang sket, transform jadi seorang yg protective towards his little bro n sis. :DD . tp satu jew yg x penahpenah berubah smpai skang, dye mang taksub glew ngan ultraman, transformers n all the robot things. haha.


4. muhammad afnan jafni
-kalo kt sekolah, kawankawan n ckgu pggil JAFNI. tp kat umah kitoram panggil ABE (well, we're kelantanese :D ). abe mmg ade masalah ntuk komunikasi ngan owang. haha, dont get me wrong ok. dye bkn down-sindrom ok. tp bile tnye laen mesti dye jawab laen. hahhaha! abe ni jenis yg kedekut sket. maklumla ank sulung (akak saya yg ke-3) . abe skang ni 5 taon n sedang berTADIKA.


5. amirul mukhriz
- adik kepada muadz. berusia 5 taon gak. dikenali sbgi ABG AJE. sbb dye mnje. hahaha
seorang yg taksub ngan ultraman macm abg dye gak. n dye suka sgt makan keropok lekor. anak jati ganu la katakan. hoho~


6. muhammad iman nur hafiz
- dipanggil APIH. adk kpd along n aisyah. kanakkanak yg sangatsangat nakal. kalo boleh saya nk cakap..nakal kuasa 10. hahaha! dye la juara yg slalu usik kazen2 dye yg laen. ttiaptiap ary kalo ade yg nanges tuh, da sure dye punye keje la. haha. kadangkadang geram. kadangkadang rasa lucu lak. sebab dalam ramairamai dye la yg kecik sekali. hurm kecikkecik cili padi? :D. apih ni ta shuke makan nasi. ni bukan mitos or penipuan semata-mata tp kebenaran. haha! apih ni makan western food je. KFC,MCD.
hah! makanan ruji dye la tuh. huhux~


uh da letih saya nk menaip. TERLALU ramai ank sedara. haha. yg seterusnya ni saya gtau nme je la okei?
hakhak


7. iffah umairah
- ipah yg sangatsangat takut kepada LIPAS :P
8. izzah nuwairah
( nama dioram lebey kurang jew. biasa la adekbadek. :D )


9. aira qaisara fatima
- haa! ni laa princess lam famili kami. shuke pakai gaun tp perangai cam tomboy gtu. da slalu kena asak ngan her big bro, aira ended berperangai macam laki gak. sangatsangat LASAK =]. kalo pggil aira, sure dye ta toleh, tp cube pggil PRINCESS, huh! cepat je datang. huhu


10. alya maisarah
- cam nme lgu kan? haha! alya baru jew 5 bulan. sorang yg sgt aktif. gg pon blom tumbuh lg tp skang ni da nk boleh merangkak.


11. muhammad ashraff hakimi
12. muhammad adam haziq
- dua owang ni adekbadek. duadua manja. n duadua selalu kena usik ngan apih. duadua selalu nanges n gempakkan suanasa lam rumah. duadua selalu wat owang laen sakit ati ngn suara dioram yg bingit tuh. aishhh! duadua ni jugak laah yg naekkan darah mami kesayangan saya. huhu


fuhhh~
pnjang gilew entry saya untuk kali ni kan? kan?
uh lenguh tangantangan sy wat menekan keyboard ni. heheh~
saya sure andaanda semua mesti smpai terlentok baca entry ni.
tp ta kesah la. saya ta pksa anda baca pon kan?
so, not my fault la wekkk. :P

enuf dulu.
c ya l8er.

No comments: