Thank you for dropping by. Love you!

Apr 28, 2010

CIKGU tuisyen?

HELLO.

ary neh da ta ujan. aku rase hepi dalam sedih *paradoks* hekhek~. aku rase hepi sebab mak aku da tak membebel lagi. bila matahari da naek, so boley la kain jemuran dye kering cepatcepat. ni tak, bingit gilew tlinga haku denga syarahan ta berbayar dye tuh sebab kain lembap+hapak. haha. sedih lak sebab aku kan shuke hujan. bila da ta hujan, aku da ta boley laa nak maenmaen air hujan lagi. huhu :)
plus lak bila matahari terik, makin banyak la keje haku kt umah. basuh kaen, jemur kain, lipat kaen, sapu sampah dan lagilagilagi. capekk bangat sihh. :P

ary neh akak aku lak pegi wat medical checkup dye punyer gigi. then otw balik umah, sempat agy dye menyinggah kat pesta buku. hurmm, rugi gilew. kalo aku taw dye nak singgah sana, mesti da 2 3 bijik novel aku kirim. huhu. ade la 7 8 bijik buku latihan math yg dye beli ntuk anak dye yg lemah amatamat subjek math. n aku lak dtugaskan mengajar tnpa gaji kt budakbudak tu. aku pon on jew la walopon berat aty. *tade gaji. haha* lagipon pantang keturunan nenek moyang aku org yg lemah math. haha :)

aku : jawab soalan neh dulu. stat ngn yg senang pnyer. then baru wat yg susah. ermm 2+7 bape?
aisya : 2+7? emmm. emmmm.

eh? ta boley jawab ke? ta patot,ta patot. dye pikir punyer lame cam tu. aku taw laa dia baru jew standard 1, tapi mende tuh kan da blaja. haiyyaa! manyak susa oooo. :p
so bagi mengurangkan kelembaban dye mengira, so aku ajar la sketsket cara nak kira ngan cepat. budak-budak. biasa la, susa paham. tp aku neh hangin smacm jew, TERjerkah dya lak. alahai, kes aniaya btol. sumpah dye serik nak blajo ngan aku lagy pasneh. hahaha.


hokei,
enuf dulu.
t8 care :D

10 comments:

bh said...

lorr..bagus la gitu..lepas ni ajar terus statistik

n.a.d.i.a said...

hahahah. nk aniaya kanak2 ke tu? :P

AiZ said...

bebudak kene diajar algebra... hikhik
nape ajar mengira dulu.. hikhik



baca i punya entry gak ye.. klik bertubi-tubi kat sini >>BAGAIMANA NAK JADI BLOGGER YANG DIKENALI RAMAI DENGAN BERKESAN !



.aira. said...

wahaha.
budak tuu amek modd jee tuu

die tak paham soklan sebab
soalan yg diberi dalam bahase melayu enn ??

durg b.i terer, bile melayu, memng takreti sgatt..

haha
lidah omputeh la kodd tuu ;)

n.a.d.i.a said...

aiz : hahaha. ajar kire yg senang2 dulu. basic nyer dulu. baru btol. haha

n.a.d.i.a said...

aira : hahahaha. xahh. soalan dye dwibahasa. tp xley jawab gak. hahahahaha.

Anonymous said...

camni utk ngajar bdk umo kcik2 ni prlukan suatu bnde yg nmpk... cam 2+7 ko kne la cari mnde2 cam pnsl wrna. tnjkkan cmna 2+7 bleh jd 9 tu... dorang perlukan bende yang nmpak kt mata dorang...ni ckp berdasarkan pengalamanla ni.. cba la try...

n.a.d.i.a said...

oooo. ok2. trimas ye. t sy cube. :)

soffya cik bulan said...

btul...dorng tu amik mood je tue..he

n.a.d.i.a said...

hehe. ye la kot amik mood. xpon malas nk pikir. haha