Thank you for dropping by. Love you!

Oct 11, 2011

Dulu kata TAKNAK, sekarang tercari-cari pulak.

Hello. Assalamualaikum.

OKAY, pic yang tadak kena mengena. Cuma mengidam, lama tak santap mende alah ni =.=

Sama ada korang perasan or tak, mende yang korang dulu-dulu kata 'TAKNAK' 'NO' tu la yang korang dapat sekarang ni. Maybe it is not referring to everything, BUT majoritinya macam tu lah kan.


Frankly speaking semua bende yang aku dapat sekarang and pernah dapat dulu bukan la ape yang aku nak. Memang hardcore punyer taknak lah gua cakap lu.

Firstly, OK aku admit dulu aku sekolah agama. Sekolah alim la katakan (tapi aku tak alim-alim pon, dasar keras hati haha :P). Well, zaman kecik-kecik dulu, sapa yang nak pergi sekolah agama kan. Grad aje darjah 6 semua dok aim nak masuk SBP la kononnya. Plus pulak sekolah aku tu brapa kilometer aje dari umah. Tak mencabar langsung (poyo) HAHA. Tapi lastly selamat jugak aku kat sekolah tu, sampai form5 pulak tu. haihh.

Then, masa form 5, selalu la dok citer-citer ngan kawan, lepas spm nak pergi mana kan.. Semua dok kata taknak masuk matriks, blaja kat matriks ni susahh tak boleh nak follow up. Aku pon masuk geng sekali lah. Kitorang ni boleh jadi geng ANTI-matriks dah. Tapi ended, tercongok jugak aku kat Kolej Mara KULIM. Hamekkauu. ^^

Lepas abes matriks pulak hala tuju entah kemana lagi. Tapi matlamat utama nak masuk UKM. Tak main la USM ni, dok Penang ape kelas kan. Nah, sekarang aku dok bertapa dalam lecture hall USM.

Ape yang kita nak ,idamkan tu selalunya susaaahh sangat nak dapat. Kalau yang taknak tu datang bergolek-golek aje depan mata. Contohnya duet. Sapa yang taknak duet..tapi nak dapat seringgit tu bukan main la susahnya kan.

And now, honestly aku betul-betul rindu  kat sekolah aku, matriks aku. Miss all the things that happened there. Kalau la boleh kembali ke zaman tu,, WOW! Best giler bai.

Konklusinya (cewahh) kita tak boleh terlalu berharap untuk dapat sesuatu. BUT it is not possible for us to own it if work for it hardly. And we have to always bear in mind, for everything that happen, there will always be reasons for it to happen. Terima aje la semua sebagai takdir. Macam aku ni, asyik pakai konsep REDHA aje. kehkehkeh.

p/s : sekarang ni aku dah tak nak lagi demand lebih-lebih pasai myhusband-to-be sebab takut dapat yang opposite punyer. HAHA

gtg
c ya!

6 comments:

- AZIE - said...

dh lama x mkn KFC sejak video2 ngeri tue tersebar huhuhuhu

[sutera kasih] said...

aahh kan awk..betul tu..apa yg kita tak nak selalu, tu la yg kita dpt haha..pelik kan tp itula kenyataannya..

Addin said...

hehe kadang kadang kita hanya mampu merancang tapi Allah yang tentu kan :)

nadia fatihah said...

@mrs lurve : yup betul3..asyik rembat mcD je. haha

nadia fatihah said...

@sutera kasih : haah betul tu..haha ade hikmah la tu kan.. :)

nadia fatihah said...

@addin : huhu, insyaallah boleh terima semua ketentuan Dia masa depan t. :)