Thank you for dropping by. Love you!

Oct 26, 2011

mengidam macam orang mengandung.

Hello. Assalamualaikum.

Adakah perkataan 'mengidam' hanya sinonim dengan orang yang mengandung aje? Aku memang tak faham betul, sebut aje mengidam, mesti orang tanya 'Haii ko ni dah berapa bulan yer?' atau 'Siapa bapaknyer?' Eceh. Sengall!

Pernah suatu hari aku mengidam nak makan asam. Dan aku suarakan hasrat hati aku tu kat kengkawan. Dan secara tak sengajanya volume suara aku naik ke level8. Orang sekeliling yang agak ramai masa tu asyik pandang-pandang aje dekat aku. Mimik muka diorang tu macam menggambarkan persoalan 'budak ni mengandung ke' HAHA.
Ape pon ta boley kan. Masyarakat kita ni terlampau memandang negatif sesama sendiri. Just take it as only a request sebab dah lama tak makan mende tu, tak boleh ke? Grrr !

Cakap pasal mengidam, aku teringin sangat nak makan JAGUNG BAKAR.


Wowww. Favourite zaman kecik-kecik dulu kot. Rembat je semua. Kalau orang offer mesti tak tolak punyer lah. Dan yang paling tak boleh blah, bila offer got rejected, mesti mak ngan akak aku tanya 'adik demam ke?' kehkeh~
( panggilan adik hanya melekat sehingga tahun 4 kot. Bukan sampai sekarang ok :P )


 Jagung neh dia letak keju ke ape? Aku tak pernah try lagi. Tapi nampak macam best. HAHA

c ya!

1 comment:

Eyda Dania said...

btul2...asl mengidam je..msti pregnant..pe r..hehe..=)..sdap gk jagung bakar..tpi eyda suka jagung cawan susu..hehe